Squares from Rhodes

Dag 1 ankom vi til Rhodos efter 3½ times transport med fly, 2 timer i tog og 45 minutter i bil (+ en masse ventetid OG vores tog blev aflyst hvilket betød, at vi først var i lufthavnen en halv time før, at check-in lukkede. Panik!) omkring klokken 21.30 landede vi i Rhodos lufthavn, og vi var ankom til hotellet ved 24-tiden. Vi var godt trætte, og ferien startede ret øv - der var problemer med elektriciteten på vores værelse, så vi fik tildelt et ældre værelse, som vi heldigvis skulle flytte fra næste morgen. Værelset vi havde booket var en lettelse at se i forhold til det, vi den forrige dag fik tildelt - lyse vægge, lækker altan, stort badeværelse og flotte nye møbler i mørkt træ. Dag 2 & 3 brugte vi på at slappe af på stranden, og om aftenen tog vi ind til den gamle by i Rhodos og gik rundt og fik set lidt af byen. 
 
Dag 4 var vi tidligt oppe og tog en båd til byen Lindos, også kaldet "Den hvide by" - en by hvor alle husene er malet hvide. På toppe af et bjerg lige ved siden af Lindos by kunne man finde Lindos' akropolis, som vi besluttede os for at gå op og se, eftersom jeg ikke havde set det, sidst jeg var på Rhodos. Det var en varm tur, men slet ikke så hård og voldsom som vi blev advaret om. Dag 5 blev endnu en afslapningsdag på stranden, hvor vi senere tog ind til Rhodos by og spiste et hurtigt måltid på Starbucks for at få mest mulig tid i byen. 
 
Dag 6 gik vi til et gammelt spa-område, der lå et par kilometer fra vores hotel. Jeg mener det kostede 2€ per person at komme ind, hvor man så i indgangsprisen havde betalt for stol + parasol - ret overraskende i forhold til, hvad det kostede på vores "lokale" strand. Stranden var lille, men her kunne man også gå/hoppe i fra klipperne omkring + en slags "terasse" der var lavet næsten hele vejen rundt. Der var simpelthem SÅ lækkert at være - og de havde den hyggeligste restaurant hvor vi endte med at spiste frokost og aftensmad. 
 
Dag 7 stod den på afslapning ved poolen, hvor vi så nogenlunde tidligt havde planlagt at tage ind til Rhodos by og købe de ting, vi havde kigget på gennem ugen, men dog ikke havde gidet at slæbe med os rundt. I stedet for blev planerne ændret - omkring halv fire, da jeg gik fra poolen og ind i bad for at gøre mig klar, følte jeg mig fuldstændig udmattet og slap, så jeg ville lige lægge mig og slappe af i bare en halv time for at være lidt mere frisk. Sådan gik det ikke, jeg blev mere og mere dårlig og vi måtte midt på natten få tilkaldt en læge. Jeg var så uheldig at jeg havde fået hedeslag - så jeg fik en masse piller og noget pulver jeg skulle røre ud i et glas vand og drikke (som i øvrigt smagte forfærdetligt) - og så skulle jeg opholde mig indendørs eller i skyggen. Heldigvis slap jeg for at komme på hospitalet og få drop, da det (heldigvis) ikke blev værre. Dag 8 var sidste dag, inden vi om aftenen skulle flyve tilbage til Danmark. Op ad dagen fik jeg flere og flere kræfter og kom mere til mig selv, og vi besluttede os at tage ind til Rhodos by, da vi skulle tjekke ud af værelset klokken 12. Det gik fint i et par timer, og så blev det værre igen, så vi tog tilbage til hotellet igen. Så ærgerligt at ferien skulle slutte på den måde!
 
Det var så lækkert med nogle dage væk fra hverdagen i Danmark - og jeg savner det allerede. Det altid varme vejr, det krystalklare vand, stemningen, maden - alt! I kender det sikkert når man har ferie og kommer hjem, man har nærmest en slags "abstinenser" for at rejse tilbage til stedet igen 

Oline Ama
2014-07-28 / 19:21:00
http://olineama.blogspot.dk

Flotte billeder

http://olineama.blogspot.dk

Svar: Tak! :)
Pernille Friis



kathrine Johansen

Super flotte billeder og hvor er du køn!

Knus<3
http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/

Svar: Tusind tak <3 :)
Pernille Friis




Navn

Blog