Egg concept

3 nye til min samling som jeg købte af en dame på Instagram der solgte dem for 50. kr. stykket (!). Mit samlerhjerte kunne bestemt ikke stå for det, så nu står de og ser fine ud i min påskeæg-kasse. Jeg ved ikke, om jeg er lidt for begejstret over dem, hvis man tager min alder i betragtning, men fine er de!

1 kommentarer
Dato: 2014-07-31 Klokken: 17:00:00

Squares from Rhodes

Dag 1 ankom vi til Rhodos efter 3½ times transport med fly, 2 timer i tog og 45 minutter i bil (+ en masse ventetid OG vores tog blev aflyst hvilket betød, at vi først var i lufthavnen en halv time før, at check-in lukkede. Panik!) omkring klokken 21.30 landede vi i Rhodos lufthavn, og vi var ankom til hotellet ved 24-tiden. Vi var godt trætte, og ferien startede ret øv - der var problemer med elektriciteten på vores værelse, så vi fik tildelt et ældre værelse, som vi heldigvis skulle flytte fra næste morgen. Værelset vi havde booket var en lettelse at se i forhold til det, vi den forrige dag fik tildelt - lyse vægge, lækker altan, stort badeværelse og flotte nye møbler i mørkt træ. Dag 2 & 3 brugte vi på at slappe af på stranden, og om aftenen tog vi ind til den gamle by i Rhodos og gik rundt og fik set lidt af byen.

Dag 4 var vi tidligt oppe og tog en båd til byen Lindos, også kaldet "Den hvide by" - en by hvor alle husene er malet hvide. På toppe af et bjerg lige ved siden af Lindos by kunne man finde Lindos' akropolis, som vi besluttede os for at gå op og se, eftersom jeg ikke havde set det, sidst jeg var på Rhodos. Det var en varm tur, men slet ikke så hård og voldsom som vi blev advaret om. Dag 5 blev endnu en afslapningsdag på stranden, hvor vi senere tog ind til Rhodos by og spiste et hurtigt måltid på Starbucks for at få mest mulig tid i byen.

Dag 6 gik vi til et gammelt spa-område, der lå et par kilometer fra vores hotel. Jeg mener det kostede 2€ per person at komme ind, hvor man så i indgangsprisen havde betalt for stol + parasol - ret overraskende i forhold til, hvad det kostede på vores "lokale" strand. Stranden var lille, men her kunne man også gå/hoppe i fra klipperne omkring + en slags "terasse" der var lavet næsten hele vejen rundt. Der var simpelthem SÅ lækkert at være - og de havde den hyggeligste restaurant hvor vi endte med at spiste frokost og aftensmad.

Dag 7 stod den på afslapning ved poolen, hvor vi så nogenlunde tidligt havde planlagt at tage ind til Rhodos by og købe de ting, vi havde kigget på gennem ugen, men dog ikke havde gidet at slæbe med os rundt. I stedet for blev planerne ændret - omkring halv fire, da jeg gik fra poolen og ind i bad for at gøre mig klar, følte jeg mig fuldstændig udmattet og slap, så jeg ville lige lægge mig og slappe af i bare en halv time for at være lidt mere frisk. Sådan gik det ikke, jeg blev mere og mere dårlig og vi måtte midt på natten få tilkaldt en læge. Jeg var så uheldig at jeg havde fået hedeslag - så jeg fik en masse piller og noget pulver jeg skulle røre ud i et glas vand og drikke (som i øvrigt smagte forfærdetligt) - og så skulle jeg opholde mig indendørs eller i skyggen. Heldigvis slap jeg for at komme på hospitalet og få drop, da det (heldigvis) ikke blev værre. Dag 8 var sidste dag, inden vi om aftenen skulle flyve tilbage til Danmark. Op ad dagen fik jeg flere og flere kræfter og kom mere til mig selv, og vi besluttede os at tage ind til Rhodos by, da vi skulle tjekke ud af værelset klokken 12. Det gik fint i et par timer, og så blev det værre igen, så vi tog tilbage til hotellet igen. Så ærgerligt at ferien skulle slutte på den måde!

Det var så lækkert med nogle dage væk fra hverdagen i Danmark - og jeg savner det allerede. Det altid varme vejr, det krystalklare vand, stemningen, maden - alt! I kender det sikkert når man har ferie og kommer hjem, man har nærmest en slags "abstinenser" for at rejse tilbage til stedet igen

2 kommentarer
Dato: 2014-07-28 Klokken: 19:21:00

Home from Rhodes

..Eller rent faktisk kom jeg hjem i sidste uge. Det var så lækkert med en uge væk fra Danmark, dog med en lidt hektisk start, hvor vi måtte flytte værelse, og hektisk slut på ferien, hvor jeg endte med at blive syg og der var et værre renderi af læger på hotelværelset. Siden jeg kom hjem har jeg brugt tiden på at blive helt frisk og bare nyde det danske sommervejr, som vi var heldige at blive mødt af, da vi kom hjem. Jeg har dog ikke et væld af kamerabilleder at vise Jer, da det ikke tiltalte mig så voldsomt at rende rundt med et tungt kamera i 30+ graders bagende varme og fuld sol - men til gengæld har jeg en række billeder taget med min telefon, som vil blive postet her på bloggen

1 kommentarer
Dato: 2014-07-25 Klokken: 17:28:46

Ray Ban Wayfarer

Mit nyeste større køb - et par nye Ray Ban wayfarer! Var så heldig at finde disse med 20% her for et par dage siden - perfekt til når jeg tager på ferie på i morgen, da mine gamle desværre måtte lade livet sidste år. De har godt nok været vist på bloggen før (her), men jeg syntes, at de fortjente et indlæg for sig selv. I morgen klokken 17 letter mit fly til Rhodos, og jeg kommer hjem igen torsdag nat. Jeg tager ikke min computer med, så der bliver desværre ikke blogging der nede fra ♥ Vi ses i næste uge!

3 kommentarer
Dato: 2014-07-08 Klokken: 22:59:25

RC

I studentergave fik jeg blandt andet denne fine skål fra Royal Copenhagen - min første del i samlingen af dette stel! Er så vild med det, og så er et lidt finere stel end hverdagssteller også noget af det eneste jeg mangler, før jeg flytter ud. Føler mig dog allerede lidt mormor-agtig, når jeg siger, at jeg samler på musselmalet stel, haha.

4 kommentarer
Dato: 2014-07-05 Klokken: 22:43:49

Blue summer

Sæt 1: top HER shorts HER sandaler HER  Sæt 2: top HER shorts HER sandaler HER ♥ Sæt 3: hat HER top HER shorts HER sandaler HER

En af mine favoritsammensætninger her til sommer - hvid, lyseblå og beige tilsat den sorte solhat (sådan én må jeg få fat i - håber jeg kan finde en lignende, inden jeg tager på ferie) Er generelt ikke så god til andet end lyse farver om sommeren, da jeg hurtigt får det alt for varmt, så mit skab er pt. fyldt med hvidt sommertøj. Blandt andet har jeg modtager 3 lækre playsuits, som jeg skal nå at vise Jer. Her har I et par af mine favoritter, som jeg bestemt ikke ville have noget imod at iklæde mig i sommervarmen.

2 kommentarer
Dato: 2014-07-04 Klokken: 23:04:37

Hello July

Top HER

Så skønt at have ferie helt rigtigt nu. Er (endelig) blevet student - det er så surrealistisk, at jeg er færdig, men også helt fantastisk. Denne uge står bare på afslapning hjemme, men i næste uge går turen sydpå. Det bliver så dejligt at komme ned til varmen, den lækre mad, de fine strande og blive brun. Forhåbentligt kan det danske sommervejr vente med at vise sig fra sin bedste side, til jeg er hjemme igen - I kender det sikkert, man tager på ferie for at få godt vejr, og så er det +20 grader hjemme. Når man lander i DK bliver det så selvfølgelig dårligt vejr igen - jeg kender det i hvert fald alt for godt. Håber I nyder ferien, selvom sommervejeret dog ikke helt er her endnu ♥