Botanic // Terracotta krukker

Photo source: Here & Here 
 
1 HER / 2 HER / 3 HER / 4 HER / 5 HER 
 
En ting jeg er helt vild med for tiden er denne plante-og krukketrend - det giver lidt ekstra liv og hygge i et rum samtidig med, at forårs-og sommerfølelsen kommer lidt tættere på. Ovenover er der lidt inspiration til, hvad man kan have sine nye grønne venner i - der er både et par, der allerede har patina fra fabrikken af og et par, der er helt plain. Jeg har købt mig et par krukker, der ser helt nye og fine ud (læs: alt for nye og fine), som jeg gerne vil have til at se ud som de røde med mos og kalk på. Jeg har læst, at man kan fremskynde mos-processen ved at blende mos med kærnemælk eller yoghurt og så pensle det på, hvorefter mossen vil begynde at gro og få dem til at se gamle ud. Super smart, hvis det virker!
 
Mos-projektet skal (forhåbentligt) her senere i april måned føres ud i livet på en test-krukke. Indtil videre har jeg brugt min april måned på blandt andet at nyde solen og det gode vejr - i fredags var ingen undtagelse, og selvfølgelig blev vinterblege jeg solskoldet af den ellers nogenlunde svage forårssol. Sidste uge blev desuden også brugt på faren frem og tilbage til dyrelægen med min ene kat. Tirsdag skulle hun øretatoveres og vaccineres, og onsdag var hun så uheldig at blive bidt i benet, så hun endnu en gang skulle afsted til dr. dyr. Det sidste stykke tid er hun så blevet forkælet lidt ekstra og er blevet båret op og ned af trapper og hvorend hun nu ville hen - det er jo bestemt ikke sjovt, når de små pelsede pus ikke har det så godt, men nu er hun heldigvis i bedring og lapper frivilligt sin medicin i sig ♥ I må have en god mandag!


Navn

Blog