Armbånd.

Fandt for et stykke tid siden en side, hvor der var en pige der havde lavet et virkelig fint armbånd, til min skuffelse så det ud til, at det var lavet af knapper - jeg ville aldrig få lavet sådan ét, hvis det var af knapper. Jeg læste så videre og så, at armbåndet var lavet af smeltede perleplade-perler. Nu er jeg så også blevet ejer af sådan et fint et, som I kan se på billeder nedenfor. Det er virkelig simpelt at lave, så har lavet en lille how-to-do, hvis nogen af jer også ønsker et.


Start med at sætte perlerne på en perleplade med et godt mellemrum mellem hver perle. Tag en perleplade som I ikke har noget imod bliver ødelagt, da perlerne skal smeltes. I skal stryge perlerne, så ca. halvdelen af perlerne er smeltet mens de sidder på perlepladen. Tror jeg strøg perlerne over 2-3 gange, da jeg lavede et virkelig stort mellemrum mellem perlerne, hvilket viste sig, ikke var nødvendigt.


Når i har strøget perlerne den første gang, tager i dem af perlepladen og vender den strøgede side nedad. Nu stryger i dem så igen, så de får den størrelse I ønsker. Når i skal sætte dem på en snor ville det være en rigtig rigtig rigtig god idé at bruge en nål på snoren, da hullerne sikkert er smeltet sammen, det blev de ihvertfald for mig.




Navn

Blog