(De bedste) Bananpandekager

I en overgang var bananpandekager en stor del af min kost - der var næsten altid nogen i huset. Det resulterede i, at en masse opskrifter blev afprøvet, - de helt sunde uden mel og sukker, dem med skyr og en lang række andre, men det var denne opskrift, som jeg altid vendte tilbage til. Da vi havde et par bananer, der var blevet lidt for smattede og kedelige til at spise, blev de forvandlet til disse pandekager, så de ikke bare blev smidt ud. Desuden gav det også andledning til, at jeg kunne bruge et af mine nye krystalglas fra mixmeister, som jeg egentlig havde dedikeret til desserter, men også passede fint som en miniskål her. Opskriften får I lige her:
 
Det tørre
125 g. mel
25 g. havregryn
Lidt salt
½ tsk. bagepulver
1 ½ tsk. vanilje
1 spsk. sukker
 
Det våde
2 bananer (eller 3 små)
2 æg
2 dl mælk
 
De tørre ting blandes sammen i en skål. Æggene slås ud i, og mælken blandes i lidt efter lidt. Bananerne moses og blandes i den tykke pandekagedej - hvorefter pandekagerne sættes på panden med en spiseske (jeg bruger to spiseskefulde, så får de en diameter på ca. 7-10 cm.) og bages til de er lysebrune. De er meget snaskede når de er varme og lige kommet af panden, så jeg foretrækker at vente med at spise dem til de er kølet af - så er banan- og vaniljesmagen også mere fremtrædende. Velbekommen!

Wilma Ahlborg
2015-03-07 / 14:52:00
http://wilmaahlborg.blogg.se/

Åh guud va gott det såg ut! Älskar verkligen bananpannkakor! Kramis

Svar: De er også noget af det lækreste spise! :)
Pernille Friis



Katrine Mørk
2015-03-07 / 14:52:00
http://katrinemork.com

Det ser lækkert ud!

Svar: De var også super lækre <3
Pernille Friis




Navn

Blog